Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

Heroes VI >> Dojmy z preview verze

 

Série Might & Magic: Heroes má u nás velkou fanouškovskou základnu, a tak oznámení příprav šestého pokračování, které proběhlo přesně před rokem, mnozí uvítali s velkým nadšením. Po ruském Nivalu, který měl na starost pátý díl a k němu dva datadisky, se do práce pustili vývojáři z Maďarska – Black Hole Entertainment. Ti měli v té době za sebou hry jako Warhammer: Mark of Chaos nebo méně známou Armies of Exigo.

 

První video a i možnost si hru zahrát byla na výstavě GamesCom v německém Kolíně nad Rýnem. Vývojáři zde představili některé z nových prvků, na než během hraní Heroes VI narazíme.

 

Vše se točí kolem Gryfů

Šesté pokračování se odehrává v roce 564 YSD, tedy zhruba 400 let před událostmi z Heroes V. Bájný archanděl generál, který byl zabit během válek Starších ras, je vzkříšen a pod záminkou příprav na nadcházející invazi démonů osnuje obnovení své síly a snaží se získat moc nad Ashanem, přičemž vymycuje i své dávné nepřátele. Jenže ne vždy jde vše tak lehce. Podcenil sílu až příliš lidské dynastie Gryfů… A okolo té se bude příběh točit.

 

 

Gryfí vévodství se rozkládá ve východní části říše, v oblasti, která by se dala přirovnat k slovanským národům v našem světě. Gryfí vévoda Pavel byl horlivý služebník světla a spolehlivý velitel Sokolí říše. Jenže skonal při obraně svého vlastního vévodství před démonem, který byl vyvolán posledním přáním zoufalého protivníka. Pavlovo hrdinské obětování pomohlo zachránit jeho jediného syna Slavu, který byl v době oné události jen malý chlapec.

 

Pavlova sestra Sveltana byla povolána zpět ze Sedmi měst, kde se stala váženou nekromantkou, aby se stala Slavovou poručnicí a vzdělávala ho ve způsobech Gryfího rodu. O 15 let později se stal Slava otcem 5 dětí, které budou hlavními postavami 5 kampaní v Heroes VI. Rodinné vztahy mezi již dospělými dětmi jsou vyhrocené, protože údajně jedno z nich zabilo jejich otce Slavu. Jak to vlastně bylo, se dozvíme po odehrání 5 kampaní (každá za jedno z dětí a i jednu z ras), každá má 4 mise.

 

 

Menší či větší změny

Hned od začátku se tvůrci dušovali, že nechtějí provést žádnou revoluci, ale zároveň nechtějí udělat ani přesnou kopií asi nejpopulárnějšího třetího dílu. Hned na začátku hraní každého protřelého hráče překvapí koncept zmenšeného počtu surovin. Hráči si musejí vystačit se dřevem, rudou a tzv. krvavými krystaly. Jako čtvrtá surovina je samozřejmě zlato. Tuto změnu neslo nelibě mnoho hráčů, přesto se dle mého názoru nejedná o nic tak hrozného.

 

Se surovinami souvisí také nový systém rozdělení mapy na jakési oblasti, která je kontrolována buď hradem nebo pouhou pevností. Chcete-li tedy nepříteli zabrat nějaký důl, musíte obsadit jeho hrad, protože jinak to udělat nejde. Jakmile tedy vlastníte hrad a máte v jeho oblasti obsazené doly, získává z něj ten konkrétní hrad i suroviny.

 

Hrdinové se po mapě mohou opět pohybovat bez jakékoliv jednotky. Stejně jako dříve i v šestém pokračování získávají za vyhrané souboje zkušenosti. Po dosažení určitého hladiny hrdina postoupí na další úroveň, což znamená, že se mu zvýší statistiky u některého z primárních atributů (útok, obrana, síla kouzel, znalosti) a také dostane jeden bod schopností. Tento bod může použít na zpřístupnění jakékoliv z dostupných schopností, hráč tedy není již omezován na náhodný výběr, ale může si skutečně vybrat takovou schopnost, kterou chce.

 

Další změny proběhly zejména u městských obrazovek, které vývojářům zazlívá snad většina hráčů, kteří si hru otestovali během probíhajícího beta testu. Pryč jsou průlety městem, jak je známe z Heroes V, ale už nemáme ani takové obrazovky, jako v předchozích dílech. Tentokrát se musíme spokojit spíše s pouhým oknem, kde je ve 3D zobrazeno město v podobě reflektující postavené stavby. Okno je během prvního hraní dost nepochopitelné, zvláště záložka pro stavbu budov, kdy nevíte, co znamená to, či ono. Ale za sebe můžu říct, že jsem si na to postupem času zvykl a už mi to nedělá větší problémy. Novinkou také je, že svou „zásobu“ jednotek, která se každý týden narodí, můžete vybrat v jakémkoliv ze svých měst, je tedy sdílená a nemusíte pro nakoupení populace objíždět všechna svá města. Jednoduše si je vyzvednete třeba v tom nejbližším.

 

Obsadí-li hráč město jiného národa, naskýtá se mu možnost město konvertovat na jeho vlastní národ. Je tak jen na něm, jestli chce kombinovat více ras, nebo raději bude budovat armádu složenou z příslušníků jednoho národa. Cena za tuto změnu záleží na budovách v městě postavených a je doprovázena animací přímo na mapě dobrodružství.

 

Základní koncept Heroes vždy byl ve sbírání surovin, bojování s neutrálními jednotkami a hlavě porážení nepřátel dříve, než porazí oni vás. Boj nás tedy provází na každém kroku. Jeho princip byl opět od minulého dílu upraven. Vše se vrací na systém jednotlivých tahů, přesto je po vzoru Heroes V v dolní části obrazovky panel s pořadím jednotek, jejich počtem a také je zde šipkou naznačeno, zda je pod vlivem nějakého pozitivního/negativního kouzla či schopnosti. Hrdina má k dispozici knihu kouzel, avšak kouzla se učí vhodným investováním bodů schopnosti do odpovídající magie, pryč je tedy koncept Věží kouzel.

 

Bohužel je ve výchozím nastavení rychlost pohybu a akcí jednotek dosti pomalá, takže je třeba vše zvýšit na maximum, nechcete-li strávit u každé bitvy několik desítek minut. Já jsem si raději vypnul i filmovou kameru při kritických úderech, která také dost zdržuje. Občas je těch bitev tolik, že jsem používal buď rychlý boj nebo alespoň jsem nechal za sebe hrát počítač. Někdy se mi také vyplatilo nechat bitvu opakovat, protože náhoda je stále jenom náhoda, takže bitva, kterou jsem napoprvé nevybojoval, jsem napotřetí ustál s docela přijatelnými ztrátami.

 

Mnoho hráčů předchozího dílu také může překvapit, že již není samozřejmostí možnost rozmístění jednotek před začátkem souboje. Abyste tak mohli činit, je třeba si osvojit schopnost Taktika. Bohužel si hra nepamatuje, jak jste své bojovníky rozmístili, takže máte-li nějaký osvědčený koncept, je třeba ho před každou bitvou aplikovat.

 

Systém reputace – slzy a krev

V Heroes VI byl také nově představen systém reputace. Hráči mají dva směry, kterými se mohou vydat. V průběhu hraní musí učinit mnoho důležitých rozhodnutí mezi dvěma „morálními cestami“: cestou dračích slz a cestou dračí krve. Není to rozhodnutí mezi dobrem a zlem, ale mezi dvěma rozporuplnými pohledy. Hrdinové krve jsou spíše útočnější, zatímco hrdinové slz se chovají defenzivně. Rozhodnutí, kterou cestou se vydáme, ovlivňují i pokročilá povolání, která jsou hrdinovi po dosažení určité úrovně krve/slz nabídnuta. Každý národ má hrdinu dvou povolání – válečník nebo kouzelník. Tato dvě povolání se dále větví na slzy a krev. Celkem existují pro každou rasu 4 povolání.

 

 

Hraní s internetem… nebo i bez něj?

Abyste si mohli hru zahrát, je třeba alespoň pro aktivaci hry být připojen k internetu. Ubisoft vás bude však lákat, abyste k němu byli připojeni stále a používali jeho výhody, které vývojáři do hry implementovali. Počínaje ukládáním savů v cloudu, přes možnost skypovat přímo ve hře až po kecání s ostatními hráči na chatu.

 

Hlavním lákadlem pro kus z pomyslného koláče hráčů je určitě i multiplayer, který byl úspěšný i v případě pátého dílu, jak dokazuje například naše liga. Ten i tentokrát nabízí klasický režim pro více hráčů s nejrůznějším nastavením, ale také i soubojový režim, ve kterém se proti sobě postaví dva hrdinové a změří své síly zejména ve strategických oblastech.

 

Dále je do hry integrován tzv. Conflux – zde můžete sbírat různé achievementy, porovnávat své umístění v žebříčcích, upravovat své hrdiny, budovat dynastii atd. Za žetony nasbírané v průběhu hraní si v Oltáři přání budete moct „nakupovat“ portréty hrdinů, traity a další víceméně zbytečnosti.

 

Závěr

Nové pokračování MM:H přináší několik zajímavých novinek, které jsou ale pro některé hard core fanoušky až příliš zjednodušující. Asi jim nezbude nic jiného než zůstat u svého oblíbeného druhého/třetího dílu. My ostatní se už těšíme na rozuzlení příběhu nadaných sourozenců. Podle několika misí z kampaně, které jsem měl možnost odehrát, to vypadá docela zajímavě a věřím, že těch několik chyb a pádů, se kterými jsem se během hraní setkal, budou už 13. října opraveny.

Poznámka na závěr: Není nad to, když po 2 hodinách hraní zjistíte, že hrad, který máte dobýt, chrání obrovská armáda 120 tisíc Ochránců, a to nemluvím o dalších 20 tisících Střelců :) Kvůli takové chybě je třeba začít hrát od začátku.

 
Copyright © 2005 - 2019 Heroes Centrum