Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

H5: Tribes of the East >> Deník vývojářů #2

 
Sergey Semashko – Designér herních mechanismů v HoMM5: HoF & ToE

Když jsme se rozhodli přidat do druhého datadisku HoMM 5 Orky, co jste dělali, aby jste je nadesignovali? Jakého pocitu jste skrze tuto frakci chtěli dosáhnout?

Nejprve jsme četli M&M World Bible, protože obsahuje veškeré základní informace o Orcích, jejich historii, kultuře a populaci. V knize je obsaženo také spousta věcí, které se poprvé objevily v Dark Messiah of Might & Magic, takže jsme čerpali inspiraci také z této hry. Poté jsme se vrátili k našim zkušenostem z Heroes of Might & Magic III. Rasu barbarů z Heroes 3 jsme měli na paměti celou dobu, co jsme designovali Orky: chtěli jsme vytvořit frakci, která bude spoléhat čistě na sílu.

Když jsou teď Orkové ve hře, jak je hra vybalancovaná co se týče frakcí moci a frakcí magie? Jaké jsou extrémní příklady?

Většina frakcí je spojena se specifickým typem magie; například jednotky Haven jsou spojeny s magií světla. Frakcí nejvíce orientovanou na magii je samozřejmě Akademie. Avšak v boji používá i bojové jednotky. Na druhé straně máme Tvrz, která je na síle postavena. Ti v boji nikdy nevyužijí magii. Je to zajímavé, protože tyto protiklady demonstrují historii těchto dvou frakcí: Čarodějové vytvořili Orky zkombinováním lidské a démonické krve a poté si je drželi jako „bojové otroky“ pro boj s démony. Není divu, že Orkové nemůžou vystát cokoliv magického či démonického.

Jak jste designovali schopnost/funkci Blood Rage? V čem spočívala její jiskra?

Přemýšleli jsme o rase, která nebude čekat v úkrytu, nebude přemýšlet jestli útočit nebo počkat. Pro Orky je to jednoduché – vždy útočit, vždy se hnát vpřed. Orkové používají brutální sílu a jsou hrdí válečníci (možná mimo goblinů); chtěli jsme, aby tato unikátní schopnost odrážela jejich charakter.

Jak jste dosáhli tohoto line-upu? Inspirovali jste se Dark Messiahem? Jak jste chtěli pro hráče vybalancovat střelce/letce a pěšáky? Jaké jsou Vaše hlavní inspirace pro tuto frakci? Proč radši kyklop než behemoth… nebo drak?

Jedno stvoření jsme přebrali přímo z Dark Messiaha: Paokai. Zamilovali jsme si ho hned, jak jsme uviděli nákres. Ostatní stvoření jsou buď různé adaptace z Dark Messiaha (Goblin), vylepšené verze klasických Hrdinských stvoření (Kentaur), nebo jejich mix (Kyklop). Samozřejmě jsme udrželi rovnováhu mezi letci & střelci, velkými & malými jednotkami, tak jako u všech ras. To je první krok pro dosáhnutí dobře vybalancované hry.

Když odmyslíme balancování, jaké jsou klíčové body při přidávání nové frakce do existujícího systému?

Vytvořili jsme něco jako „průměrnou“ rasu, kterou používáme na testování ostatních frakcí. Takže když něco zvýhodníme, musíme to vyvážit přidáním nějaké nevýhody jinde. Každá rasa má definovány své výhody vzhledem k této imaginární „průměrné“ rase. Například Orkové jsou mnohem ofenzivnější než ostatní, ale nemají tak efektivní obranu. Mají dobré jednotky prvního stupně a vynikající jednotky sedmého stupně.

Jaká je Vaše oblíbená jednotky v tomto line-upu? Proč?

Kyklopové! Jsou velmi silní, jedí gobliny! Nebo možná šamanky, jsou tak krásné, že jsme se obávali, abychom nedostali rating „M“ (Mature). Ale vážně, goblinští trapeři a kentaurové fungují skvěle ve dvojici: žádná jednotka nižšího stupně nemůže k těmto dvěma přistoupit a ublížit jim (traper má speciální schopnost vytvořit neviditelnou past, která zamotá nepřátele).

Jaké budou hlavní specifikace hrdinů Orků?

Tak jako každá rasa budou mít Orkové speciální rasovou schopnost jménem Blood Rage. Tuto schopnost jsme vytvořili, aby odrážela specifika frakce Strongholdu a aby vybízela hráče používat agresivnější taktiky. Ve zkratce to znamená, že pokaždé když jednotka Orků zaútočí nebo se pohne, získá bojový bonus, zatímco při obraně nebo vyčkávání Rage klesá. Takže čím víc útočíte, tím silnější jste. K tomu ještě mají Orkové k dispozici speciální „magii“, nebo možná bychom měli říkat anti-magii, která snižuje efektivitu klasické magie na bojišti ve prospěch bojových útoků.

Kolik verzí bylo potřeba, než jste nadesignovali hrdinu Orků? Proč jezdí na buvolovi?

Měli jsme tři varianty povozu: medvěda, vlka a býka. Buvol vypadal, že bude v rukou zkušeného barbara nejbrutálnější a nejnebezpečnější.

Myslíte si, že se Orkové stanou populární mezi hráči HoMM?

Budou lákat hráče, kteří si chtějí zahrát za čistě bojové hrdiny, kteří milují brutální sílu než nějakou lstivou magii. Myslíme si, že to je něco, co spousta hráčů ocení.

Jak jste do této frakce integrovali magii? Budou Orkové a jejich velitelé moci kouzlit? Jak to bude fungovat?

NE! Orkové nesnášejí magii; dokonce mají speciální anti-magické výhody. Aby mohli kouzlit cestovní „kouzla“ (na mapě), využívají talismany. Velitelé Orků spoléhají jen na sílu hlasu, aby podpořili své jednotky. Jestli chcete, můžete tomu říkat magie, ale je to něco mnohem více primitivního, něco velmi podobného šamanským trikům. Orkové jsou hrdí a nebojácní válečníci a jejich kuráž je nejsilnější magií, kterou potřebují.

Jaké pocity jste chtěli vyvolat, když jste designovali jejich město? Kde jste brali inspiraci?

Vycházeli jsme z kombinace amerických Indiánů a mongolských prvků. Chtěli jsme rozšířit ten epický nádech při vytváření měst, což bylo ale velmi obtížné, protože města Orků jsou většinou složena ze stanů, které obvykle nejsou moc působivé. Proto jsme věnovali velkou pozornost designu budov a jejich umístění ve městě. Tímto jsme chtěli vytvořit něco co vypadá neorganizovaně, špinavě, ale zároveň extrémně pevně a „hrdě“.

Jakou nápomocnou radu byste dali hráčům, aby si dokázali vyvinout hrdiny Orků ještě lépe?

To záleží na tom, proti komu stojíte. Pokud je Váš nepřítel například čaroděj, tak běžte do specializace „shatter destruction magic“, když ale čelíte nekromancerovi, „shatter dark magic“ je vhodnější, atd. Orkové mají všestranné specializace; mohou se přizpůsobit většině situací. Aby jste mohli oponentovi odolávat tím nejefektivnějším způsobem, musíte ho dobře znát.
 
Copyright © 2005 - 2019 Heroes Centrum