Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

Heroes V >> Q&A Rob King

 

1. Proč jste byl kontaktován pro práci na prvním HoMM? Co Vás přitáhlo k projektu? Byl jste obeznámen se světem hrdinské fantasy?

Heroes of Might and Magic bylo první dílo, na kterém jsem pracoval spolu s Paulem Romerem. Když mi Jon Van Canegham a Mark Caldwell (z New World Computing) dali svolení a kreativní kontrolu na hudební produkci, věděl jsem, že k tomu přistoupím pravým klasickým způsobem. Na HoMM I mě grafika povzbudila udělat pravé barokní dílo. Opravdu jsem chtěl, aby to bylo ve smyslu klasického soundtracku.

 

Paulovi mě představil přítel v roce 1992 na jedné z jeho známých párty, kde se schází se svými přáteli, aby u něho hráli hudbu. Pamatuji si, jak hrál na piáno a já byl nesmírně uchvácen nejen jeho schopnostmi, ale i jaký kus génia v sobě měl. Spřátelili jsme se a od té doby jsme nejlepšími přáteli. Když měly začít práce na projektu, zavolal jsem ho a střetli jsme se v mém apartmánu. Od té doby jsem měl spolubydlícího a mým "studiem" byla prostě má ložnice s tunami náčiní a malou matrací v rohu. Začali jsme neúnavě vymýšlet nápady zepředu i zezadu a přišli jsme s pár kousky. Věděl jsem, že jdeme udělat s hrou něco speciálního. Mezi jeho klasickým pozadím a mým pop music pozadím byla naše spolupráce nejen melodická, ale i velice chytlavá a měla všechny části dobré klasické struktury. Dělali jsme ten projekt v mé ložnici v Jižní Pasadeně, CA.

 

HOMM byl čtvrtým projektem, na kterém jsem pracoval a byl jsem ještě nezkušený v celém herním designu a mé vize zvuku byly čisto založeny na filmech, které jsem předtím viděl. Takže mé interpretace hrdinské fantasy byly odrazy Krále Artuše, Excaliburu a všech těch skvělých historických dokumentů z 80. let. Jonova vize je to, co mě přitáhlo ke hře a Jon s Markem jsou dva z nejgeniálnějších, skvělých a štědrých lidí, které znám. Zůstaneme dobrými přáteli i nadále.

 

2. Je tohle druh hry, které hráváte? Když ano, je nějaká šance Vás střetnou online? Jaký je Váš nick?

Ano!! Musím přiznat, že nemám moc času na hraní her, ale série HOMM byly vždy mé oblíbené hry, které jsem hrál. Strávil jsem měsíce hraním všech verzí a opravdu se těším na instalaci HOMM 5 na mém počítači. Vždy jsem byl fanouškem RTS a strategických her, ale z nějakého důvodu byly Heroes vždy mou oblíbenou hrou a práci na něm s tím nemá co dělat. Pro mně je HOMM jako velká zvířecí šachová hra. Je to pro mně zatraceně odměňující, když porazím ty armády a seberu jim město! Naštěstí víc lidí si vychutná tuto sérii na této nové části. Nikdy jsem nehrál online, ale rád si nechám nakopat prdel, když konečně vyjde hra. For the books, Paul nikdy v životě nehrál hry.

 

3. HOMM5 nabízí velice odlišný grafický svět a scénáře z předešlých epizod, má to nějaký vliv na nový soundtrack?

Myslím, že náš hlavní vliv pro HOMM 5 je to, v co se HOMM vyvinul, taktéž obsahuje něco z minulých částí a opravdu má namířeno udržet hráče ve hře. Věřte mi, vypínal jsem hudbu, když jsem hrál hru, ale ne při HOMM. Vždy se to k hraní hodilo.

 

4. Jak úzce jste spolupracoval s vývojáři?

Pracovali jsme docela úzce s Fabricem, Sylvainem a Thomasem v Ubisoftu. Měli pár dobrých nápadů pro směrování hry a přišli s nápadem mít "tématicky" založenu hudbu jako ve filmu. Na předešlých hrách jsem často pro všechno jenom napsal skladby "ze srdce". Na HOMM 5 jsem přišli s hlavním melodickým motivem, dvěma podmotivy a doplnili jsme to další hudbou.

 

5. Se kterými skladbami jste nejvíce spokojen?

Pro mně je to hudba z Akademie, Lidského hradu, Sylvanu a hlavní motiv. Naše dobrá přítelkyně Karin Mushegan se vrátila, aby udělala sólo vokál pro Lidský hrad. Podílela se na všech Heroes hrách od HOMM II. Domnívám se, že tehdy měla jenom 17 let. Dnes je profesionální zpěvačka, pracuje ve Philadelphii a New Yorku. Chorál, se kterým jsme nahrávali hlavní motiv byl skvělý, taktéž Fang Fang XU, který hrál sólo čelo v celé hudbě. Taktéž se mi líbí nové bojové a obléhací motivy. Další oblíbencem je doprovodná hudba na mapě dobrodružství na trávě. Melodie je prostě sladká a my máme rádi sladké.

 

6. Nabídne HOMM 5 víc hudby než předchozí verze?

Ano, plné 2 hodiny!

 

7. Jak šla spolupráce s Paulem Romerem? Se kterými dalším hudebníky jste pracovali?

Obyčejně jsme si sedli a četli drby z magazínů jako US Weekly a Enquirer, diskutovali jsme o směrování hry. Při tom, jak jsme četli neštěstí celebrit. Vážně... V některých případech Paul přišel ke stolu s několika brilantními nápady a pracovali jsme na kompozicích, nebo jsem měl kompozici bubnů rozloženou na všechny nápady, ze kterých jsme pracovali. Měli jsme dvě pracovní místa tady ve studiu a obyčejně jsme oba něco dělali na skladbě, pak zase. Není tam opravdu nějaký přesný postup udělat něco, jenom to udělejte rychle, chápeš? Když děláme s jinými hudebníky, kompozice se obvykle dělá a nahrává v předstihu a my vyměníme zkušební části s částmi s příslušným hudebníkem. Na hlavním motivu jsme ve skutečnosti dělali jenom kompozici s chorálem v doprovodu s klavírem, nahráli to ve studiu a přinesli zpátky do našeho studia a napsali hudbu pro vokály. Vcelku lstivé, ale mě se ve skutečnosti líbí výsledky. Nechá vás to trochu jinak přemýšlet o hudebních částech.

 

8. Jsou nahrávky dělány se živými zpěváky? Když ano, jak jste je vybíraly?

Ano, jsou to všechno lidé, se kterými jsme s Paulem obyčejně pracovali. Každý z nich patří k prvotřídním.

 

9. Který je Váš oblíbený nástroj když skládáte hudbu k HOMM?

Vždy čelo ...

 

Překlad: Elliath

Zdroj: oficiální stránky

 
Copyright © 2005 - 2020 Heroes Centrum