Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

Heroes V >> Q&A Olivier Ledroit

 

1) Jak jste se dostal k práci na světě M&M?

 

V první řadě se spojil se mnou Erwan. Hledal kreslíře, kteří by dokázali vložit M&M vzhledovou identitu. Světy které zobrazuji na svých obrazech jsou temné, válečné a násilné. Tohle bylo přesně to, jak Erwan chtěl, aby svět M&M vypadal.

 

 

2) Váš názor: kdo je v tomto světě nejzajímavější, a jak se to odrazí v grafice?

 

Pro mě, to zajímavější na každém Fantasy světě je to, jak je vždy odlišný, vnímá jiná místa, jiné věky, útěk z reality.... Myslím si, že je to něco velmi běžného, vždycky potřebujete místo kam můžete utéct z reality. V minulosti to byly hlavně sci-fi světy, dnes to je heroická fantasy. Ale ve výsledku je to všechno skoro stejné, příběh jako starý dobrý western. Potřeba utéct zůstává, mění se jen význam kam utíkáte.

 

 

3) Můžete popsat proces vytváření nového designu?

 

Vždycky začnu zobrazovat jednotlivé frakce, co mají společného, v čem se liší, atd. Pak udělám pro každého několik základních tvarů a siluet, které připomínají místa, oblasti, atd. A tak jim všem dám grafické základy. Poté tyto základy použiji pro vytváření všech charakterů bytostí a míst. V M&M, jedna podmínka byla odlišit se do běžných Fantasy světů. Frakce jako nemrtví a Elfové mají velmi zažitý a ustálený vzhled a Ubisoft se chtěl od těchto standart odlišit. Proto Elfové z M&M nevycházejí pouze z Keltické mytologie ale i z Amerických indiánů. Na druhou stranu temní elfové mají náznak Italské renesance.

 

4) Co vás inspiruje?

 

Stále na mě mají vliv moje dřívější vzory, například umělci jako Gingr. Také své inspirace dost zakládám na již existujících prvcích. Myslím si, že pokud chcete vytvořit něco originálního a dlouhotrvajícího, musíte se držet nějaké předlohy nebo historických faktů. Tohle je ten druh věcí, které promluví ke všem a je nepravděpodobné, že se stanou staromódními. Například v posledním díle mé současné série Requiem, jsou některé budovy inspirovány kostely z mého okolí. Pokud potřebuji nakreslit zbroj, první co udělám je, že prolistuji svou encyklopedii zbraní 13. století, abych měl reálný podklad. A na vrchol všeho, jako každý kreslíř, dávám pozor na to, co dělají ostatní umělci, jejich práce je vždy důležitým zdrojem inspirace.

 

 

5) Co si vlastně slibujete od práce na PC-hře, jak se to liší do vaší běžné práce?

 

Pro mě je nejzajímavější na hrách to, že nám dovolují zobrazovat světy, které jsme sami stvořili. Je úchvatné chodit po lidmi stvořeném svět, jakoby jste byli jeho součástí. Už jsem v minulosti na hrách pracoval, ale bylo mnohem těžší vidět tu spojnici mezi tím, co jsem stvořil a tím, co bylo vidět na obrazovce. Pro M&M, jsem si dal záležet abych vytvořil charaktery, na kterých byste mohli odebrat pár detailu a přesto zachovali původní siluetu. I když většina z nich se zatím nedá plně přenést do her, doufáme že to někdy v budoucnu bude možné.

 

6) V první řadě jste se stal slavným za svou práci na Dark Moon Chronicles, které se taky odehrávají ve Fantasy světě. Jaké to je znovu se na takovém světě podílel?

 

Bylo to trochu jako návrat do minulosti. Opravdu jsem se v tomto světě cítil jako doma. Fantasy je obor ve kterém jsou docela zběhlí, vím jak se s ním vypořádat, i když byl v tomto případě trochu jiný přístup. V knižních řezbách jsou postavy jednoduší, protože je musíte kreslit stokrát dokola z mnoha různých pohledů. Moje práce na M&M byla spíše navrhování postav, což mi dovolilo přidat mnohem více detailů do konečné kresby. Od dob kdy jsem dělal na Dark Moon Chronicles, dělal jsem na mnoha dalších projektech, které mi dovolili rozšířit paletu postav, které jsem byl schopen nakreslit. Tohle mi při této práci dost pomohlo vzhledem k množství a rozlišnosti toho, co jsem měl udělat. Také si myslím, že má práce na Requiem také má také vliv na mou tvorbu, je temnější, a je v ní víc lebek...?

 

 

7) Je ještě něco co by jste chtěl dodat?

 

Chtěl bych říct, že má spolupráce se Ubisoftem a práce na světě M&M byla zatím mou nejlepší zkušeností s PC hrami. Měl jsem hodně svobody ve své práci, založené na tom, jak si Erwan a jeho tým svět představovali. Byla to skvělá zkušenost.

 

Překlad: DaveJame

 
Copyright © 2005 - 2019 Heroes Centrum