Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

Rozhovor s Nivalem (Old Boy)

 

1. Objeví se ve hře "Přehled království" známý z Heroes III?

Možná.

 

2. Bude se dodělávat Síň slávy? Například vzhled (jako v H3), aby se v ní zobrazovaly i multiplayerové mapy?

No, vnější vzhled je i tak podobný tomu z Heroes III. Co se týká multiplayerových map – pravděpodobně uděláme, ale později.

 

3. Budou přidány oddělené líhně (ne základní, jako teď) pro každou jednotku vyšší než 3. úrovně?

Zatím to neplánujeme.

 

4. Vrátí se do hry Naga a Krystalový drak (vždyť byli v betaverzi a taky se přednedávnem krystalový drak uváděl na stránkách)?

Nebudou. V Heroes 5 prohrál boj o přežití ;-)

 

5. Tvůrci modifikací konstatují (a mnozí s nimi souhlasí), že se podílejí na zlepšování hry. Příjmáte na svůj účet podobné názory?

A v čem je problém? – Ať zlepšují, u nás se to z časových i jiných důvodů nedá…

 

6. Nemohli byste podrobně popsat proces vylaďování rovnováhy Heroes 5? Kdo se tímto zabírá, jak…?

Tímto se zabývalo vedení designérského oddělení. Způsoby jsou různé podle předmětu – například při výběru statistik jednotek – to jsou spočítané vzorce a tabulky – takže matematika. Potom se celá teorie ověřuje a upřesňuje podle praxe ve hře, což umožňuje později efektivnější složení.

Pokud se však jedná například o dovednosti, schopnosti, rasové dovednosti, kouzla aj., tak to jednoduše vymýšlí lidé, kteří jsou seznámeni s existujícími herními mechanizmy a později své nápady zkoušejí v praxi. Některé nápady se korigují už v prvním stádiu nápadu a později se příliš slabé účinky zesilují či naopak zeslabují na základě herního ovládání. Celkově: testování, testování a ještě jednou testování. Hlavně, aby bylo dost času.

 

7. Bude možnost vybírat styl automatického boje? Např. agresivní – všichni vpřed, ochrana lučištníků – maximální čekání atd.

Nebude. Smyslem autocombatu je časová úspora za cenu ztrát jednotek. Pokud výsledek automatického boje nevyhovuje, vždy se dá přehrát. Automatický boj nenahrazuje hráče, jako by ho hrál on nebo někdo lepší.

 

8. Chystáte se zvýšit popularitu některých ras? Například teď skoro všichni hrají za nekropoli a kobku, a za peklo téměř nikdo nehraje.

Jak jsem již předtím říkal, budeme ještě dolaďovat rovnováhu rasových dovedností, díky čemuž by se situace mohla změnit.

 

9. A hradní věže se budou moct při obléhání díky dovednosti "obléhací stroje" ovládat?

Možná, ale zatím to nemůžeme zaručit.

 

10. V prvních betaverzích byla délka pohybu hrdiny závislá na rychlosti jednotek jeho armády – stejně tomu bylo i v Heroes 3. Plánuje se k tomu vrátit? Dalo se to totiž vhodně takticky využít – např. jsem poslal hrdinu s jednou rychlou jednotkou po mapě doplnit suroviny nebo na průzkum, kdežto „pomalého" hrdinu jsem použil na vážný souboj…

Nechtěli jsme dělat pomalé jednotky horší, než jsou ve skutečnosti. Chtěli jsme, aby si hráč vytvořil armádu právě pro souboje a ne s ohledem na to, s kým bude chodit po mapě rychleji.

 

11. Další otázka k mapám. Bude možné nastavit možnost aliance? Např. málo nudná 2x2x2 s velikostí (S).

Nepravděpodobné.

 

12. "Mlha války“ – objeví se nebo to je minulost?

Minulost.

 

13. Objeví se kouzlo, které modifikuje nikoliv iniciativu jednotek v boji (zrychlení, zpomalení), ale jejich rychlost (jaké bylo v Heroes 3 – 4)?

U trpaslíků je runa pro urychlování vlastních jednotek, ale runa spotřebovává suroviny a ne lehce obnovitelnou manu. A zavést kouzlo, jež snižuje rychlost jednotek, netoužíme. Představte si například, co by to kouzlo udělalo se zombiemi.

 

14. Ve hře se generují tuny stejných jednoduchých artefaktů, namísto fixních různorodých artefaktů. Udělají vývojáři i unikátní artefakty?

Unikátní artefakt dává velký bonus, takže by to mohlo lehce narušit celkovou rovnováhu na mapě. Proto je musí rozprostřít tvůrce mapy tak, aby vše bylo vyrovnané. V patchi 1.4 mimochodem je několik scénářů s artefakty, které neposkytují příliš velký bonus a mimo toho je tam taky několik náhodných. A i v datadisku byly přirozeně přidány další artefakty.

 

15. Bude při hře na spojenecké mapě možnost vcházet do hradu spojenců (například se tam naučit jeho kouzla)? V Heroes 3 a 4 takováto možnost byla.

Nebude.

 

16. Proč se v patchi 1.3 hrdinovi zakázalo brát armádu od spojence? Vždyť předtím se nemuselo jít do hradu, pokud byl od něj daleko.

Možná vrátíme tuto možnost do customize a multiplayer hry. Problém byl s tím, kdy nebylo možné vzít armádu od spojence v některých scenářových mapách.

 

17. Chtěli bychom vědět, kolik bude ještě datadisků.

Dozvíte se to ve vhodný okamžik ;-)

 

18. Proč se v Heroes 5 nazývá grál Ashina slza? Je to jeden z těch případů, kdy se vývojáři inspirovali dopisem pro Ubisoft o Sardanapalovi a Gilgamešovi?

Grál byl nahrazen z toho důvodu, že úzce souvisí s jednou náboženskou relikvií, která nemá vztah se světem Ashan. Ano, byl nahrazen na podnět vydavatele.

 

19. Plánuje se vylepšit ATB panel tak, aby bylo jasné, jaké bude jeho rozmístění po vykonání nějaké akce (např. po čekání, seslání kouzla aj.)? Bohužel v současnosti se boj mnohokrát mění na hádanku, což je pro "nejlepší TBS všech dob" nepřípustné.

Zatím je v Heroes pravděpodobnost závislá na štěstí a morálce, a proto se nedá s matematickou přesností předpovídat průběh boje. My vývojáři neplánujeme upustit od těchto prvků, protože si myslíme, že tyto příležitostné jevy dělají souboje zajímavější ;-)

 

20. Plánuje se změnit systém distribuce základních statistik? Připomeňme, v Heroes 1 – 4 se pravděpodobnost přidělování střídá po 10. úrovni. Víme, že mág po 18. úrovni dostává +5 útok, +5 obrana (zajímavé je, že pravděpodobnost toho je jen 10 %), +7 síla kouzel a +0 vědomosti (situace z kampaně). V reálné hře po síti je takový hrdina zřejmě mrtvý.

Ne, neplánujeme změnit pravděpodobnost přidělování základních charakteristik po 10. úrovni. Třídy se přece musí od sebe lišit. Je však možné, že pravděpodobnosti přidávání základních charakteristik pro různé třídy budou přehodnoceny.

Co se týká toho hypotetického warlocka, doporučujeme mu vybudovat si ve městě budovu Síň intrik (+1 ke znalostem) a obstarat si vhodné artefakty.

 

21. Budou přidány vyhodnocení hry pro duel na jednom počítači?

Ne.

 

22. Proč je v nové rase trpaslíků 6 „lidských“ postav a jen jedna příšera? Není jedna trochu málo?

Zákonitá otázka. Přirozeně nebyl problém doplnit trpaslíky nějakými nelidskými jednotkami, jak je to u jiných ras. Ale nám se skutečně chtělo udělat jednu jednolitou rasu a není náhoda, že jsou to právě trpaslíci. Tak vidíme my tuto rasu a takový je jeden z jejich typických symbolů: trpaslíci vůbec nemají rádi cizince i nerozeznávají žádný „genetický experiment“. A ohnivý drak – to je předpis, vždyť svět Heroes je založený na dracích.

V tomto bylo určité riziko a možná se to ne všem líbí. Ale dělat všechny rasy podle schéma: „několik hlavních jednotek, plus cizinec nebo pro změnu nějaká zvířata“ – to je taky nudné. V každém případě, pokud budeme ještě dělat nějakou rasu, bude více různorodá.

 

23. Budou ještě patche pro původní hru, nebo po vydání datadisku budou všechny patche už jen pro něj?

Pro původní hru bude ještě minimálně jeden patch – to je 1.5. O našich dalších plánech a podpoře originální hry a datadisku je předčasné hovořit, ale určitý plán máme.

 

24. Jak je u vás zorganizována technická podpora licencované hry? Kam se lze obrátit na území Ruska kromě firmy 1C, od Nivalu to evidentně nelze očekávat. Stalo se, že při poslání dopisu o chybách nepřišla žádná odpověď.

Za technickou podporu Heroes V na území Ruska nese zodpovědnost 1C. Na západě – Ubisoft. V případě, že jste poslali dopis, ale nedostali odpověď, je třeba o tom informovat tady na fóru a my se tím budeme zabývat.

 

25. Kdy vývojáři počítají s ukončením prací na Heroes V?

Vývojáři sami neplánují ukončit práci dříve či později, protože mají od začátku podepsanou smlouvu s vydavatelem, kde jsou všechny termíny dohodnuté.

 

26. Má Nival rád Heroes 5, a jestli ano, co byste chtěli změnit/přidat ve hře?

Přirozeně, my milujeme svojí hru! Je to složité, protože je vyrobená našima vlastníma rukama a je do ní vložená spousta času a síly.

A co bychom chtěli přidat nebo změnit? Těžko říct za všechny, protože máme osobní zájmy. Osobně bych přidal například smíšené skupiny neutrálních jednotek. I když je možné, že to ještě uděláme. Ano, najde se toho dost. 8-)


27. Objeví se v budoucnosti možnost ovlivňovat parametry hrdiny např. ztráty a iniciativu pomocí kouzel a artefaktů, přičemž se nejen zvyšují ostatní parametry, ale taky se zmenšují vyhovující parametry nepřátelského?

Možná …

 

28. Plánuje se přidat nové hrdiny do soubojového režimu?

V datadisku byli do souboje přidáni trpasličí hrdinové. Ale už v patchi 1.5 plánujeme vydat editor nastavení soubojů, který povolí každému vytvářet podobné armády i hrdiny pro souboj.


29. Objeví se doplněk teleportace - teleportovat nepřítele k sobě, např. lučištníky, aby nestříleli?

Možná …


30. Odstraní se popisky týdnů, nebo je to přísný požadavek Ubisoftu? Ta stejná otázka se týká kurzoru, jaký bude jeho osud?

Texty popisků týdnů přišly skutečně od Ubisoftu, ale nikdy jsme v nich neviděli problémy a upravovat je neplánujeme. A co je s kurzorem?


31. Budou přidáni do multiplayeru či single scénářů hrdinové z kampaní jako Agrael, Raelag, Izabel atd.?

Ne.


32. Co si myslíte o dopisech pro Ubisoft?

- (http://forums.ag.ru/?board=heroes5&a...957548&start=0). Nakolik jsou pro vás tyto dotazy aktuální?

Myslím, že jsem na to částečně odpověděl v otázce ohledně modifikací. A vůbec, ten dopis stejně nepatří nám, ale francouzskému vydavateli, tj. Ubisoftu.


33. Patche vždy nebo téměř vždy budou mít velikost cca 40MB? Má smysl vkládat do něho soubor H5_Game.exe? Lze v něm lehce změnit některé bajty? Přece jenom má 10–11 MB, a stahování potom trvá půl hodiny při připojení přes modem.

Tam nejsou jen některé bajty, tam je tolik změn, že když se to udělá tak, jak navrhujete, patch bude ještě větší.

 

Překlad z ruštiny: sm.art

 
Copyright © 2005 - 2019 Heroes Centrum