Heroes 7
Heroes 6
Heroes 5
Heroes 4
Heroes 3
Heroes 2
Heroes 1
Dark Messiah
Fórum

Heroes Centrum - Česká centrála pro sérii HoMM

Heroes Centrum banner

Heroes V >> Deník vývojáře #2

 
Beta test

 

Bylo zcela zřejmé, že jsme museli fanoušky zahrnout nějakým způsobem do vývoje. Nemyslím, že každý může být považován za nejlepšího experta ohledně Heroesů, ale mý několik tuctů nebo stovek lidí, kteří posílají své myšlenky nebo postřehy čímž pomáhají dostat vše do hry, co tam patří.

 

Nicméně je tady riziko zaplavenosti postřehy nebo všemi požadavky. Většina z nich jsou neslučitelné a velká část je nemožné provést z důvodu protichůdnosti s ostatními rozhodnutími nebo by změnily celý směr hry, který jsme Heroes 5 dali. Je velmi obtížné začlenit tyto rozmanité názory společně a smíchat to do jednoho, co by vyhovovalo všem. Jednoduše řečeno udržet směr postřehů během uzavřeného betatestu byl opravdu tvrdý oříšek - ale většina komunit nám pomohl dostat toto shrnutí ven.

 

Nevýhodou uspořádání beta testu je množství práce potřebné k připravení verze a včesné aktualizování. To může narušit celý výrobní postup na delší čas a buď dostanete pozdě aktualizace bety nebo zbytku hry, ale nejčastěji oboje!

 

Nakonec nedostatkem je, který teď vidím je, že někdy to musí skončit. Beta testeři, kteří byli již od začátku kvůli množství chyb znechuceni a i proto, že nemění to co by se jim líbilo, stanou se znechucenými a mají pocit, že potřebují být součástí ještě tak dlouho, dokud nebude hra perfektní nebo blízko tomu, co chtějí. Ale jak začneme s polskou fází, stává s přísun postřehů méně zajímavým a více nebezpečným: potřebujete přimět rozhodnutí ohledně designových bodů a stálé diskuse jenom vedení zdržuje. Hra může být jen tak dokonalá, tak jak to výrobce dovolí.

 

Na druhou stranu, beta test je radostná zkušenost! Máte spojení se stovkami fanoušků z celého světa, dostanete dlouhé diskuze, historické výtahy, hlasování, atd.

 

Příprava a výběr lidí je zajímavá samo o sobě, podle obdržených přihlášek jsem se stavili přesný obraz typického fanouška Heroesů, který byl sestaven díky 15 tisícům přihlášených. Například průměrný věk žádajících byl logicky docela vysoký, nad 24 let. Velká komunita byla 'objevena' v Izraeli. Tvrdá stránka ruských fanoušků byla prokázána. Ohromný počet náhodných strategických hráčů v USA, kteří se snažili dostat k možnosti vyzkoušet si Heroesy byl zdůrazněn. Mohli jsme také vyřadit vlivné komunity.

 

Pak musíte zorganizovat práci dopředu s komunitami a domácími testery. Museli jsme si vystačit s omezeními a nástroji, které jsme měli, v rámci fór, chybových zpráv, atd. Počet mluvených jazyků byl výzvou sám o sobě. Každá komunita vytvořila jazykové-specifická témata ke shromažďování postřehů. O aktualizace aktivačních klíčů muselo být postaráno: přidali jsme měsíc zavřeného betatestingu a tak jsme potřebovaly nové klíče. Do podobného problému jsme se dostali s otevřenou betou: příliš mnoho hráčů stáhlo tuto verzi oproti tomu co jsme čekali.

 

Nakonec, průběh betatestu je o zjišťování nedostatků a hlavně o to nám šlo. Dokonce jsme dostávali zdvojené a nereálné návrhy, za ty tři měsíce jsme měli více než tisíc položek v seznamu. Myslím si, že více než třetina toho bylo do hry implementováno, ačkoli ne dostatečně rychle pro betatestery, tak aby své myšlenky viděli ve hře.

 

Kromě návrhů, bylo třeba dostat se do hlavního cítění ve hře. V době (září) jsme na tom pracovali téměř dva roky a začali jsme mít rozmazané vize priorit. Na E3 a Games Convention v Lipsku se na představení hry ukazovali velmi pozitivní postřehy a všichni novináři již byli nadšeni, ale potřebovali jsme názor hráčů. To bylo také vytvořenou vhodnou diskuzí na fórech s fanoušky a komunitami. Zjistit nějaký názor ještě před vydáním je opravdu neocenitelní.

 

Nakonec průběh otevřeného betatestingu je asi více znám než zavřený beta test. Prezentujete hru - v jejím aktuálním stavu, nebyla to demoverze a nebyla doladěná - obrovské veřejnosti kromě prvních fanoušků ze zavřeného beta testu. Myslím si, že tato výzva byla velmi správná i když se setkala s několika pády samotné verze.

 
Copyright © 2005 - 2021 Heroes Centrum